سلطان قلبم باران جانسلطان قلبم باران جان، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 29 روز سن داره
عزیز دلم آرمان جانعزیز دلم آرمان جان، تا این لحظه: 15 سال و 7 ماه و 17 روز سن داره

سلطان قلب ها

ماجرای انتخاب اسم دخملم

1393/2/25 12:28
نویسنده : میم مثل مادر
1,188 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به روی ماهت عزیزکم

انتخاب اسم از اون کارهای مشکل و مهمی هستش که در دینمون هم بهش بسیار سفارش شده و همه مادرها و پدرها هر اسمی که برای اولادشون انتخاب میکنند زیباترین هستش حتی اگر خیلی دیگه اون را نپسندند.انتخاب اسم یک امر سلیقه ای و بیشتر اوقات بخاطر تفکرات و نظرات  پدر و مادرها که دلیلی برای اون دارند انتخاب میشه.بعضی اسامی گلها...سیاره ها....اسامی باستانی و تاریخی و مذهبی را دوست دارند.ما هم از این امر مستثنی نیستیم.البته ما بخاطر داشتن فرزند قبلی میتونیم اسم شما را با اون هماهنگ کنیم.من خودم اسامی که دارای معنایی روی خودشون هستند را می پسندم و البته در انتخاب اسم به سابقه ذهنیم هم رجوع می کنم که آیا در قدیم بین همکلاسیها و دوستان فردی با اون اسم دارای خصوصیات مثبت یا منفی بوده یا نه.

حالا اسامی که من و پدر اونها را انتخاب کردیم.....

پرنیان.....این اسم بخاطر سابقه خوب ذهنی من که در دوران دبستان یک دوست صمیمی به این نام داشتم که خیلی دختر خوبی بود و البته خانواده ورزشکاری هم داشت انتخاب شد...مدتهاست که ازش خبر نداشتم تا در فیس بوک دیدم رفته خارج و اوجا دانشجو و مقیم شده.من از همون بچگی همیشه میگفتم اگه خدا بهم دختر بده اسمش را حتما پرنیان میگذارم.پدر هم به این اسم علاقه داشت و قبل از آرمان این اسم را پیشنهاد داد که با هم تفاهم داشتیم که زد و آرمان پسر شد.تازگی فهمیدیم یکی از اقوام همسرم که صاحب دختر شدند این اسم را برای دخترشون انتخاب کردند که ما نمی دونستیم.

باران.....باران دارای معنا روی خودش هستش و به آرمان میاد و از اونجایی که دختر رحمته و باران هم یکی از رحمتهای بزرگ خداست که در زمان بارشش حتی دعا مستجاب میشه من بهش خیلی علاقه دارم البته پدر هم دوست داره نه به اندازه پرنیان.این اسم بخاطر فیلم باران که اخیرا پخش شد بیشتر تو دلم نشست.

آوا.....باز معناش روی خودش هستش.خودم در کل ازش بدم نمیاد ولی پیش زمینه ذهنی خوبی ازش ندارم چون آرمان یک همکلاسی به این اسم داشته که از سنش خیلی بچه تر رفتار میکرد و کلا ذهنم را بهم ریخت ولی غیر از اون هم کوتاهه هم به ارمان میاد و هم معنای خوب و راحتی داره.

آرمیتا....از نظر ظاهر خیلی به آرمان میاد.معنای خوبی داره و ایرادش اینکه باید از طرف فرد معنا بشه.پیش زمینه ذهنی خوبی ندارم چون دختر خواهرم همکلاسی به این نام داشت که در دوران دبستان خیلی اون را اذیت کرد.

آنیتا....اسم دختر دختر عموم هستش که از اسمش خوشم میاد ولی چون اسم اونه زیاد نمیشه طرفش رفت .سوپروایزر  زبان مهد آرمان هم اسمش آنیتا است که دختر فوق العاده غر و فر داریه که من زیاد ازش خوشم نمی یاد.

آرتینا.....اسم همکلاسی آرمان هستش که خیلی ناز و ملوسه .

ستاره....این اسم انتخابی پسرم آرمان هستش که بدون دلیل از این اسم خوشش میاد و ما را مجبور میکنه که این اسم را انتخاب کنیم و ما هم برای اینکه دل کوچیکش نشکنه قراره مدت کوتاهی با این اسم نوزادمون را صدا بزنیم تا به خواست پسرم برای مدت کوتاهی عمل کنیم.

حالا از میان این اسمها و البته دهها اسم دیگه که فامیل و اطرافیان و دوستام بهم پیشنهاد دادن همسرم انتخاب اسم دخملی را به خودم سپرده و من یک روز پرنیان را و روز دیگه باران را انتخاب میکنم.البته باران کمی قویتره و احتمالا اسم دخترمون را باران انتخاب خواهیم کرد.

ستاره و باران عزیز این روزهای آخر را به خوبی بگذرون که کمتر از سه هفته به اومدنت نمونده.

نوشته شده...25 اریبهشت 93

پسندها (2)

نظرات (7)

افسانه
25 اردیبهشت 93 20:28
آرتینا هم قشنگه ها پیش زمینه ذهنی بدی هم نداری ازش
میم مثل مادر
پاسخ
ممنون از نظر شما
زینب مامان نازنین زهرا
25 اردیبهشت 93 21:04
سلااام عزیزم هه ی اس ها قشنگه گلم انشالله دختر نازت سر وقت صحیح سالم بیاد بغلت
میم مثل مادر
پاسخ
سلام ممنون عزیزم.
ajij
25 اردیبهشت 93 22:09
سلام مامانی انشالله زایمان راحت و بیخطری داشته باشی و دخمل نازت رو صحیح و سالم در آغوش بگیری.الهی آمین من اسم باران رو میپسندم عزیزم موقعه زایمانت حتما همه منتظرها رو دعا کن که طعم این روزها رو بچشن .برای من حقیر هم دعاکن که از این انتظار دربیام. مرسی راستي اگر سوالات پزشکي داشتي تو هر زمينه اي مثل: زنان و زايمان . پوست و مو متخصص کودکان و نوزادان دکتر عمومي دکتر چشم پزشک دندان پزشک متخصص تغذيه و... برو به اين ادرس http://www.madarclub.com/fa/apply/hasti وعضو شو دکتراي اين سايت 24 ساعته پاسخگوي سوالات شما هستن. بعد از ثبت نام در اين سايت از سمت راست بخش تنظيمات منوي پرسش از پزشک رو انتخاب کن و سوالت رو از دکتر مربوطه بپرس. موفق باشي
میم مثل مادر
پاسخ
ممنون از راهنمایی های خوبی که کردی.امیدوارم خدا دعا و خواست شما را هم زود زود اجابت کنه.
مامان طاهره
26 اردیبهشت 93 12:50
سلام. مرسی که اومدی پیش ما!، خیلی ها میگن وقتی نی نی توی دل مادره، صدای قلب مادر برای نی نی منبع آرامشه، ولی برعکسش هم درسته ::: وقتی صدای پیتکو پیتکو نی نی رو می شنوی، تمام استرس ها و نگرانیهات رفع میشه، صدای قلب نی نی مایه آرامش مادره. همه اسم ها قشنگه، باران رو دوست دارم!
میم مثل مادر
پاسخ
سلام.همینطورهممنونم
ترنم
27 اردیبهشت 93 9:01
سلام مامان خوش سلیقه اسمهای قشنگی انتخاب کردی ایشالله دخترت نیک نام باشه اسم باران و پرنیان از همشون قشنگتره البته به نظر من
میم مثل مادر
پاسخ
ممنونم.پس شما هم با ما هم رایید
مامان
28 اردیبهشت 93 12:43
سلام عزیزم ممنون از اینکه بهم سر زدی حتما این کار انجام میدم البته یه سری کامل انجام دادم و حتی سونو اما خوب حتما خیری در اون هست هر چند دلم گاهی خیلی میگره. خانمی پرنیان و باران خیلی قشنگ هستند . اما باران راحتر بیان میشه و خیلی هم به آرمان میاد. انشاا... این روزها رو بسلامتی بگذرونی عزیزم.
میم مثل مادر
پاسخ
سلام به شما.ممنون از نظرتون.با امید به خدا شما هم به منظور دلت هرچه زودتر برسی
فری مامان
6 خرداد 93 17:13
چه اسمای قشنگی عزیزم ان شاالله به سلامتی زایمان می کنی اگه زودتر از من زایمان کردی برای منم دعاکن
میم مثل مادر
پاسخ
ممنونم.شما هم همینطور.