سلطان قلبم باران جانسلطان قلبم باران جان، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 30 روز سن داره
عزیز دلم آرمان جانعزیز دلم آرمان جان، تا این لحظه: 15 سال و 7 ماه و 18 روز سن داره

سلطان قلب ها

آیات قرآن و زمان تشخیص هویت جنین در شكم مادر (آموزشی)

1392/10/18 11:31
نویسنده : میم مثل مادر
1,046 بازدید
اشتراک گذاری

 

آیات قرآن شیوه و زمان تشخیص هویت جنین در شكم مادر را قبل از دستگاه‌های پزشكی پیشرفته تعیین كرد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبكه معلومات العربیه با پیشرفت علم ژنتیك و تكنولوژی پزشكان توانستند دریابند كه هویت واقعی جنین در شكم مادر از لحاظ دختر یا پسر بودن و یا سالم و غیرسالم بودن در كدام هفته‌های بارداری قابل تشخیص است.

این در حالی است كه 14 قرن پیش آیات شریفه قرآن‌كریم مبنی بر «ثم جعلنا نطفة فی قرار مكین» كه به وسیله پیامبر گرامی اسلامی امر فوق را به‌طور كامل تشریح كرده است.

پیامبر گرامی اسلام طبق آیه شریفه مذكور فرموده است: پس از استقرار 42 روزه جنین در شكم مادر، خداوند فرشته‌ای را به سوی او می‌فرستد تا هویت وی را مشخص كند و سپس از خدای متعال رزق او را می‌پرسد و آنچه را كه خدای متعال می‌فرماید آن فرشته بر لوح سرنوشت جنین بی هیچ كم و كاستی می‌نویسد.

جالب این كه پزشكان و متخصصان ژنتیك در سالهای اخیر دریافته‌اند كه تشخیص جنین در صورتی میسر است كه حداقل 42 روز از عمر جنین در شكم مادر گذشته باشد چرا كه پزشكان دریافته‌اند كه اوج رشد نطفه در 42 روز‌گی است و این زمان طبق گفته رسول اكرم با استناد با آیات شریفه قرآن‌كریم زمانی است كه فرشته مقرب خداوند وارد شكم مادر می‌شود. البته نقطه قابل ذكر این كه خداوند به هنگام شكل‌گیری نطفه فرشته‌ای را مامور حفظ و نگهداری جنین در شكم مادر می‌كند ولی تنها زمانی كه فرشته مستقیما با جنین ارتباط پیدا می‌كند زمانی است كه فرشته هویت جنین را مشخص می‌كند و این دقیقا زمانی است پزشكان نیز با دستگاه‌های ویژه‌ای متوجه این امر شده‌اند.

از سوی دیگر طبق احادیث نبوی و آیات شریفه قرآن، روح پس از 4 ماهگی در جنین دمیده می‌شود و دمیدن روح در جنین پس از مشخص‌شدن خلقت وی انجام می‌شود در حالی كه قبل از این كودك در مرحله نباتی به سر می‌برد چرا كه همچون نباتات هیچ حركتی از خود بروز نمی‌دهد.

حدیث منقول در این زمینه مبنی بر این است كه جنین در خلال 32 تا 50 روز استقرار در شكم مادر بصورت استخوان‌هایی بیش نیست كه سپس طبق آیه (ثم كسونا العظام لحما) تا 70 روز پس از استقرار به استخوان‌ها، گوشت و پوست اضافه می‌شود.

سپس طبق آیات مذكور جنین تا عمر 100 روزه همچون نباتات فقط در حال رشد و تغذیه است و تا 120 روز همچون حیوانات و پس از 120 روز كه همان 4 ماهگی است روح خداوند در آن دمیده می‌شود و ویژگی‌های انسانی به او داده می‌شود.

در همین مرحله است كه حركت وی در شكم مادر حس می‌شود و این دقیقا همان چیزی است كه متخصصان ژنتیك با كمك دستگاه‌های ویژه سونوگرافی پس از 42 روز قادر به تشخیص هویت جنین و پس از 4 ماهگی نوع حركت و شروع حركت جنین را درمی‌یابند و جالب این كه همه این مراحل مذكور در آیات قرآن و احادیث نبوی طبق نظر متخصصان و علم ژنتیك صورت می‌گیرد.

پسندها (1)

نظرات (0)